יגל בן תחיה אמיר משה בן שרה איתן יהודה בן סול נועם אלון בן טובה משה בן חנה מלכה רותם בן רונית אליה עומר בן מירב עמית יצחק בן לימור תומר בן ציפורה תאיר בת עדנה נפתלי צבי בן ציפורה יצחק בן הדסה מסעודה נריה דוד בן חווה אור לוי אביעד בן ברוריה לוי יצחק בן חיה עמית בן טל יהונתן בן שושנה איתי חי עמית בן בתיה מתן בן דבורה מתן בן דבורה משה מכלוף בן מזל טוב צוריאל שמחה בן אסתר איתן בן שרה יהודה אריה בן עידית רומי רוחמה בת הדסה אליהו בנימין בן לוסיאן שמואל חנוך בן זלדה שריה בן ציונה דוד בן איריס נועם בן אביגיל אליהו בן חנה שי נחמן בן אהרון וגולי אסף בן יעל שוהם בן שלומית רפאל בן מרים אלחנן בן מירב אלעד דוד בן מוריה עודד בן מיכל גילי בת אורנה ליזה נעמה בת איילת שלומי יחיאב בן אוסנת אליעד אליהו בן מלכה רועי בן רות אסתר גלעד בן מיכל עופרי בת רונית צור אברהם בן חנה אלישבע יהונתן בן ידידה ברוך בוריס בן אירנה ליאור בן זינה יגל בן תחיה אמיר משה בן שרה איתן יהודה בן סול נועם אלון בן טובה משה בן חנה מלכה רותם בן רונית אליה עומר בן מירב עמית יצחק בן לימור תומר בן ציפורה תאיר בת עדנה נפתלי צבי בן ציפורה יצחק בן הדסה מסעודה נריה דוד בן חווה אור לוי אביעד בן ברוריה לוי יצחק בן חיה עמית בן טל יהונתן בן שושנה איתי חי עמית בן בתיה מתן בן דבורה מתן בן דבורה משה מכלוף בן מזל טוב צוריאל שמחה בן אסתר איתן בן שרה יהודה אריה בן עידית רומי רוחמה בת הדסה אליהו בנימין בן לוסיאן שמואל חנוך בן זלדה שריה בן ציונה דוד בן איריס נועם בן אביגיל אליהו בן חנה שי נחמן בן אהרון וגולי אסף בן יעל שוהם בן שלומית רפאל בן מרים אלחנן בן מירב אלעד דוד בן מוריה עודד בן מיכל גילי בת אורנה ליזה נעמה בת איילת שלומי יחיאב בן אוסנת אליעד אליהו בן מלכה רועי בן רות אסתר גלעד בן מיכל עופרי בת רונית צור אברהם בן חנה אלישבע יהונתן בן ידידה ברוך בוריס בן אירנה ליאור בן זינה
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
משמעות עונג שבת
זאב גרינוולד
מטרת שמירת השבת
זאב גרינוולד
זמן כניסת שבת
זאב גרינוולד
כבוד ועונג שבת
זאב גרינוולד
הדלקת אור בשבת
זאב גרינוולד
שותפות במעשה בראשית
השאלה
כיצד נוצרת שותפות במעשה בראשית על ידי שמירת השבת?
x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת זאב גרינוולד
היה ממציא רב כשרונות בתחום הרפואי. הרבה המצאות וגילויים זקף לזכותו, אבל חזון אחד היה לו: להמציא המצאה שתסייע לאדם סובל ותשקם את חייו. חלומו היה להתקשר לאדם סובל, ולסייע לו באופן משמעותי בזכות המצאתו.
הוא התוודע לחולה במחלה נדירה, ופתח במחקר. אסף חומר אודות המחלה ותופעותיה, עקב אחר אותו אדם ותיחקר אותו רבות. הסתגר ושירטט שירטוטים, יצר אב טיפוס של מכשיר המסוגל לסייע לחולה ושיכלל אותו. הפכו לקל משקל וקל תפעול, ידידותי ונוח. לא היה פרט, עליו לא נתן את דעתו. אולם כאשר ניסה להציג את המכשיר המשוכלל ברבים, נפח אותו חולה את נשמתו...
היוצר הצטער מאד, אך המכשיר הוצג ועורר התעניינות מרובה. הממציא ביקש להדגים את סגולותיו. אך, המחלה נדירה, ולא נמצא חולה נוסף...
העמל היה, איפוא, לשוא. הממציא גנז את המתקן במרתף.
חלפו חודשים, ופרופסור מתקשר. התגלה מקרה נוסף, יש חולה! מיד הועלה המכשיר ומורק, הוצג ומילא את יעודו, הכל התפעלו ושניים היו מאושרים מאד: החולה והממציא...
ניתן לקבוע חד משמעית שהחולה הינו שותף בהצלחת המכשיר. שאלמלא הוא, היתה יצירתו לבטלה...
כך גם בבריאת העולם! מטרת הבריאה היא: "כל מה שברא הקדוש ברוך הוא בעולמו, לא בראו אלא לכבודו", כדי שכולם יראו את כבוד ה', יודו לו ויעבדוהו בלב שלם. אם האדם אינו מנצל את העולם למטרתו, להכרת בוראו, נמצא שהיתה כל הבריאה, כביכול, לשוא! מטרת הבריאה אינה מושגת.
מתי מגלה האדם את בוראו, מכיר בו ומקבל את מרותו? בשבת! בקידוש, באמירת "ויכולו". העמידה על רגליו והכרזת "ויכולו", היא הכרה שהבורא ברא את העולם בששה ימים ושבת ביום השביעי. באופן זה מגיעה בריאת העולם אל תכליתה, אל מטרתה, והאדם נעשה, כביכול, שותף למעשה בראשית.
שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה