איתן בן שרה ליאל ברכה בת שרון עידו אברהם בן רויטל מקסים בן יעל יולייה שלמה בן רות מאיר בן אורית נבו בן דנה דניאל בת אלה גיל בן אסתר טל בן ליבי נעם בן להבה דוד ישראל בן אתי טל מישל בן סולמירה אביב בן רונית אילן שלמה בן מרים אריאל בן רות גל בן חדווה אנדריי בן יבגניה אביאל בן ענת אבידן מנחם בן שושנה נסכא ענבר בת יפעת אופק מאיר בן חנה אלישבע רז בן מרים לוי יצחק בן חיה יוחאי בן זיוה מקסים בן אירנה אמיר בן ירדנה דור בן מיכל אבי יעקב בן ליסה שי בן רבקה אביטל ליאת בת חיה פמלה דפנה בת לורן ססיליה חן יוסף בן תמרה דניאל בז׳נוב נועם בן עליזה משה בן אסתר  ידידיה בן מורשה עמית אברהם בן דבורה אוריה בן הגר יאיר בן תמר רותם בן אדווה שי נחמן בן אהרון וגולי אריאל בן לבנה ניר רפאל בן גלית בלה אופיר בן שרון נועם יוסף בן חנה ענת קרינה בת סוניה דביר בן לאה יהודה לייב בן רחל רישא ירדן בת אורלי איתן בן שרה ליאל ברכה בת שרון עידו אברהם בן רויטל מקסים בן יעל יולייה שלמה בן רות מאיר בן אורית נבו בן דנה דניאל בת אלה גיל בן אסתר טל בן ליבי נעם בן להבה דוד ישראל בן אתי טל מישל בן סולמירה אביב בן רונית אילן שלמה בן מרים אריאל בן רות גל בן חדווה אנדריי בן יבגניה אביאל בן ענת אבידן מנחם בן שושנה נסכא ענבר בת יפעת אופק מאיר בן חנה אלישבע רז בן מרים לוי יצחק בן חיה יוחאי בן זיוה מקסים בן אירנה אמיר בן ירדנה דור בן מיכל אבי יעקב בן ליסה שי בן רבקה אביטל ליאת בת חיה פמלה דפנה בת לורן ססיליה חן יוסף בן תמרה דניאל בז׳נוב נועם בן עליזה משה בן אסתר  ידידיה בן מורשה עמית אברהם בן דבורה אוריה בן הגר יאיר בן תמר רותם בן אדווה שי נחמן בן אהרון וגולי אריאל בן לבנה ניר רפאל בן גלית בלה אופיר בן שרון נועם יוסף בן חנה ענת קרינה בת סוניה דביר בן לאה יהודה לייב בן רחל רישא ירדן בת אורלי
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
הביטוי למספר שבע ביהדות
זאב גרינוולד
שדים, רוחות, ומזיקים
נח גוטמן
מהי תודעה עצמית?
צבי עינבל
תכלית החיים
צבי עינבל
תרי``ג אברים
נח גוטמן
הרצאות דומות
האמת חלק א`- גלגולי נשמות
סרטים
האמת חלק ד`- מוות קליני
סרטים
האמת חלק ג`- חלומות
סרטים
האמת חלק ה` - עין הרע
סרטים
האמת חלק ב`- גורל ומזל
סרטים
מאמרים בנושא
האדם
ערכים
אל תקראו להם שדים
נח גוטמן
ימי חיינו
ערכים
גלגול נשמות
יהודה רובן
מותר האדם מן החתול
נח גוטמן
מאמרים נוספים
גלגול נשמות
השאלה-מיכאל
מהי משמעות גלגול נשמות?
x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת צבי עינבל
המקובלים יודעים שנשמותיהם של רוב האנשים החיים עתה, אינן מצויות בפעם הראשונה בעולם. מעשיו של האדם קובעים את עתיד נשמתו. אם אין לו חובות נוספים שעליו לתקן בעולם הזה, הנשמה שבה אל מקורה העליון. אך אם נותרו חובות, הנשמה – או חלק ממנה – ממשיכה לבוא אל העולם הזה עד אשר יושלם תיקונה. לעתים, קורה שרק ניצוץ אחד של הנשמה חוזר אל העולם הזה במטרה לתקן את אשר עיוות.

הרמב"ן (רבי משה בן נחמן) כותב בפירושו לספר איוב, שגלגול נשמות הוא תשובה משמעותית ביותר לשאלה הידועה: מדוע קורה בעולם הזה שצדיק ורע לו, רשע וטוב לו? האדם מתייסר בגלל חטאים שחטאה הנשמה ששכנה בגוף אחר בגלגול הקודם, ומצד שני, הוא מקבל שכר בעד מעשים טובים שנעשו בגלגול הקודם.

השיבה לעולם הזה בגלגול היא עונש בעבור הנשמה. היא מתנגדת לכך ואינה חפצה לרדת. מלאך מאלץ אותה להיכנע ולרדת. סוד הגלגול הוא "התגשמות" מלאה של הנפש, המתקשרת עם הגוף החדש עד סוף חייו.

היהדות מדברת על תופעה נוספת הנקראת: "סוד העיבור". זוהי ירידה זמנית של הנפש לעולם. כשאדם מקיים מצוה, יורדים ניצוצות של צדיקים לעולם הזה, דרך נשמתו. ככל שהאדם מרבה בעשיית מעשים טובים, מתרבה מספר נפשות הצדיקים היורדות, והעולם נעשה טוב יותר. העושה טוב באופן תמידי, יכול לזכות גם לניצוץ מנשמת משה רבינו.

נשמת הצדיק באה גם לאדם החוזר בתשובה. הבא להטהר – מסייעים לו מן השמים. גם אדם בן דורנו, שהרבה בעשיית מעשים טובים, מסוגל למשוך את נשמתו של צדיק אל העולם הזה. שהרי נאמר על ידי חכמינו: "לא קיים דור שלא יהיו בו אנשים כאברהם, יצחק ויעקב". נשמתו של הצדיק יורדת אל האדם משתי סיבות. האחת: היא עוזרת לנשמתו לתקן את עצמה ולהתעלות לרמת הצדיק. והשניה: גם נשמתו של הצדיק מתעלה על ידי העזרה וההשתתפות עם אנשים אחרים בקיום מצוות ומעשים טובים.

גדולת הצדיקים מתבטאת בכך שגם לאחר מותם יש להם, כביכול, תולדות בעולם הזה. כלומר, יש להם זכות ללמד אנשים חיים ולעזור להם, כשם שאדם עוזר לבנו. כאשר אדם מקיים מצווה, נפש הצדיק זוכה בחלק ממצווה זו, שהרי היא משתתפת בקיום המצווה. לעומת זאת, אם האדם חוטא, אין הצדיק נושא בעונשה. שהרי הצדיק "משאיל" את נשמתו לאדם החי רק לצורך עשיית מעשים טובים. אם האדם מתחיל לחטוא, הצדיק פורש ממנו כאורח שהתקבל בצורה לא יפה. יש לדעת, כי הזכות ל"רכישת הנפש" של הצדיק אינה מוקנית על ידי כל מעשה טוב. היא ניתנת רק בעד מצווה חשובה במיוחד או בעבור מצווה שאדם מקיים בהתמדה ולאורך זמן רב.
שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה
    משל ונמשל
  • אמונה ובטחון
  • החיים לאחר המוות
  • בין ישראל לעמים
  • תפילה
  • מדע ויהדות
  • מיסטיקה וקבלה
  • זהות יהודית
  • דת ומדינה
  • יהדות וחברה
  • בית המקדש וגאולה
  • בחירה חופשית